U bevindt zich hier: Home // Onze lessen // Acrogym

Acrogym

Wat is acrogym precies?

Samen

Bij acrogymnastiek is samenwerking enorm belangrijk. Dit kan via partneroefeningen: dit doe je met tweetallen. Met een meisje en dame, met een jongen en een heer; maar ook gemengd dus een meisje en een heer bijvoorbeeld kun je samen een oefening op muziek uitvoeren.
De groepsoefeningen doen dames met zijn drieen en heren in viertallen. Met zo’n groepje kun je bijvoorbeeld ook een prachtige piramide bouwen.

 Evenwicht  

Gevoel voor evenwicht is heel belangrijk bij acrogymnastiek. Tijdens de lessen krijg je daarvoor veel oefeningen. Je moet  je daarvoor goed kunnen concentreren en letten op je partner: samen moet je immers in evenwicht zien te komen en blijven om bijvoorbeeld op de schouders te kunnen staan.

Spieren

Tijdens de training krijg je veel spanningsoefeningen, die zorgen dat je sterke spieren krijgt. Door goed aanspannen van de spieren wordt je lichaam ook veerkrachtiger en stabieler. Bovendien krijg je een goed gevoel voor de juiste lichaamshouding. Om goed acrogymnastiek te kunnen beoefenen moet je veel zekerheid uitstralen. Niet twijfelen, maar gewoon doen. Natuurlijk nadat je eerst onder veel begeleiding geoefend hebt.
Stapje voor stapje oefen je met de partner(s), vaak op muziek. Als je veel oefeningen beheerst, kun je dat laten zien aan anderen. Zowel bij binnen- als buitendemonstraties.

Creativiteit

Je kunt ook veel eigen ideeën kwijt in acrogym. Samen met je partner(s) zoek je naar nieuwe houdingen, gymnastische sprongen, variaties en vloeiende verbindingen van de ene beweging naar de andere.

Partneroefeningen
Op een vloer van 12 bij12 meter werk je samen op muziek. Je doet daarbij balansoefeningen, tempo-oefeningen en het samen gelijktijdig uitvoeren van acrobatische sprongen. De lenigste, jongste en lichtste turn(st)er werkt meestal boven en de sterkste, grotere, oudere en zwaardere turn(st)er is ideaal voor als onderpartner.

Groepsoefeningen

Ook bij de groepsoefeningen worden er balans- en tempo-oefeningen gedaan. In de balansoefening worden piramides gemaakt en in de tempo-oefening wordt de kleinste partner de lucht ingeworpen en natuurlijk ook opgevangen. Het geheel wordt aan elkaar gemaakt door dansbewegingen en individuele elementen

Enthousiast?
Kom dan kijken en meedoen op dInslag of donderdag. We werken eerst aan basisoefeningen. Als je wat meer ervaring hebt opgedaan, kun je doorstromen naar de acrogym selectie en ga je samen met 1 of 2 andere partners aan het werk!

Wanneer acrogymnastiek jou leuk lijkt, kom dan eens kijken bij onze lessen in de Brug. Aanmelden voor een proefles kan via contactpagina of mail naar: acrogym@gvm79.nl

Trainster van acrogym is Esther de Vries.

 

Foto's
Youtube video's

Kalender

Sponsoren

Stichting Hedesa Rabobank Banketbakkerij Mens / Westerbos Gemeente De Ronde Venen JumpXL